Dostępność KPP

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony internetowej Komendy Powiatowej policji w Wysokiem Mazowieckiem

Komenda Powiatowa Policji w Wysokiem Mazowieckiem zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Wysokiem Mazowieckiem.

Data publikacji strony internetowej: 2009-02-03

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-07-29

Strona internetowa www.wysokie-mazowieckie.policja.gov.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019 r. poz.848) z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Na stronie opublikowano dokumenty, które:
    • pochodzą z różnych źródeł
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu;
    • zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
    • nie można zmienić ich struktury;
    • zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.
  • Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne, a tabele odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły. Szkolimy redaktorów naszego serwisu, ponieważ zależy nam na tym, aby umieli oni dodawać treści, które są zgodne ze standardami dostępności.
  • Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
  • Nie wszystkie materiały filmowe, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
  • Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-08-30 na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, korzystając z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu), z którego wynika, że strona internetowa www.wysokie-mazowieckie.policja.gov.pl spełnia wymagania w 100 %. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • W przypadku problemów z dostępnością cyfrową strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Pani młodszy aspirant Kinga Wlazło, numer telefonu +48 47 718 32 90,e-mail: kinga.wlazlo@wysokie-maz.bk.policja.gov.pl
  • Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej na stronie Biuletyn Informacji Publicznej oraz żądania zapewnienia dostępności należy kierować do Pani Beaty Wdzieńkońskiej, numer telefonu +48 47 718 32 46,e-mail: beata.wdzienkonska@wysokie-maz.bk.policja.gov.pl
  • W przypadku potrzeby doprecyzowania informacji na temat dostępności informacyjno – komunikacyjnej, prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Pani młodszy aspirant Kinga Wlazło, numer telefonu +48 47 718 32 90,e-mail: kinga.wlazlo@wysokie-maz.bk.policja.gov.pl
  • W przypadku potrzeby doprecyzowania informacji na temat dostępności architektonicznej, prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Pani młodszy aspirant Kinga Wlazło, numer telefonu +48 47 718 32 90,e-mail: kinga.wlazlo@wysokie-maz.bk.policja.gov.pl
  • W przypadku potrzeby doprecyzowania wskazanych informacji na temat dostępności, prosimy o kontakt z koordynatorem do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Wysokiem Mazowieckiem.Osobą do kontaktu jest Pani młodszy aspirant Kinga Wlazło, numer telefonu +48 47 718 32 90,e-mail: kinga.wlazlo@wysokie-maz.bk.policja.gov.pl

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodyskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób nawiązania kontaktu z osobą zgłaszającą żądanie. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu siedmiu dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich  Biuletyn Informacji Publicznej

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Policji w Wysokiem Mazowieckiem
ulica Ludowa 13
18-200 Wysokie Mazowieckie

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Wysokiem Mazowieckiem, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ulicy Ludowej 13 w Wysokiem Mazowieckiem. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną z napisem Policja umieszczoną na gmachu budynku, nad wejściem głównym. Przed komendą po jej prawej stronie znajduje się tablica pionowa, na której z obu stron jest umieszczony napis Policja Komenda Powiatowa Policji w Wysokiem Mazowieckiem. Napis ten widoczny jest dla osób poruszających się w obu kierunkach ulicą Ludową.

Wjazd do Komendy Powiatowej Policji w Wysokiem Mazowieckiem możliwy jest od ulicy Ludowej. Przed budynkiem znajduje się parking dla interesantów z wyznaczonym jednym miejscem postojowym dla osób z niepełnosprawnościami.

Drzwi wejściowe do budynku dostosowane są dla osób z niepełnosprawnością, w tym osób ze szczególnymi potrzebami. Na  drzwiach wejściowych po lewej stronie na wysokości klamki, zamontowany jest dzwonek przywoławczy oraz tabliczka informacyjna z napisem w alfabecie Braille’a dla osób z niepełnosprawnością, w tym osób poruszających się na wózku. Po wciśnięciu dzwonka przez osobę z niepełnosprawnością funkcjonariusz pełniący służbę na Stanowisku Kierowania pokieruje osobę do specjalnie dostosowanego pokoju, umiejscowionego na parterze, po prawej stronie od wejścia głównego.

W wejściu głównym po lewej stronie znajduje się stanowisko kierowania gdzie funkcjonariusze pełnią służbę odpowiedzialną między innymi za obsługę interesantów. Na szybie po lewej stronie znajduje się tabliczka informacyjna z oznaczeniem usługi tłumacza polskiego języka migowego.

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, po prawej stronie od wejścia. Toaleta jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z poczekalni poruszają się po terenie obiektu w obecności policjanta lub pracownika Policji, czyli osoby wprowadzającej. Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, które są otwierane za pomocą osobowych kart dostępowych, przez które może przejść lub przejechać osoba ze szczególnymi potrzebami. Do dalszych części obiektu prowadzą tylko schody.

Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju przyjęć interesantów, który znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Dostęp do pokoju przyjęć interesantów jest dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Do budynku Komendy Powiatowej Policji w Wysokiem Mazowieckiem można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku są oznaczenia w alfabecie Braille’a:

  • tabliczka informacyjna z napisem dzwonek przywoławczy dla osób z niepełnosprawnością ruchową lub o ograniczonej mobilności, zamocowana jest na ścianie budynku, po lewej stronie, na wysokości klamki;

W pokoju przyjęć interesantów jest możliwość połączenia się online z tłumaczem polskiego języka migowego w dni robocze, od poniedziałku do piątku, od godziny 8 do godziny 20. Potrzebę skorzystania z tej usługi należy zgłosić bezpośrednio funkcjonariuszowi dyżurnemu.

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się można skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza polskiego języka migowego. Opis dostępności do tej usługi znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Wysokiem Mazowieckiem, w dziale Język migowy.

Informujemy, że na terenie Komendy Powiatowej Policji w Wysokiem Mazowieckiem na stanowisku kierowania znajduje się smartfon OPPO, w którym w pliku galeria znajdują się filmy dla osób niesłyszących.

 
Powrót na górę strony