Aktualności

CZUJNOŚĆ 52-LATKI UCHRONIŁA JĄ PRZED UTRATĄ OSZCZĘDNOŚCI

Data publikacji 25.09.2025

Mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego o mało nie straciła ponad 80 tysięcy złotych. Oszuści podający się za pracowników banku próbowali zmanipulować 52-latkę by przekazała im swoje oszczędności. Dzięki szybkiej reakcji i kontaktowi z bankiem, kobiecie udało się uratować większą część oszczędności.

Do 52-letniej mieszkanki powiatu wysokomazowieckiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Twierdził, że ktoś próbuje zaciągnąć pożyczkę na jej numer pesel. Zapewnił przy tym, że udało mu się anulować wniosek kredytowy. Dla uwiarygodnienia całej historii, oszust poprosił kobietę o podanie nazw innych banków, w których posiada konta. W trakcie rozmowy zaczęły przychodzić do niej wiadomość SMS, które wyświetlały się pod nazwami zbliżonymi do prawdziwych banków. Następnie do 52-latki zadzwonił kolejny rzekomy pracownik banku, który polecił jej utworzenie subkonta oraz wygenerowania dwóch kodów blik, które zatwierdziła. Kulminacyjnym momentem oszustwa była prośba o wykonanie przelewu na kwotę ponad 80 tysięcy złotych – rzekomo w celu zabezpieczenia oszczędności. Kobieta wykonała przelew na podane przez oszustów konto, jednak zaraz po wykonaniu operacji zaczęła mieć wątpliwości co do wiarygodności rozmów. Skontaktowała się więc z infolinią banku, w którym posiadała swoje oszczędności. Po rozmowie z prawdziwym pracownikiem banku okazało się, że nikt nie składał wniosku o pożyczkę na jej dane. Na szczęście, dzięki szybkiej reakcji kobiety i sprawnej interwencji banku, udało się cofnąć przelew na ponad 80 tysięcy złotych. Niestety wygenerowanych wcześniej kodów blik nie udało się zablokować. Mieszkanka powiatu straciła 3500 zł.

Policja apeluje – zachowaj ostrożność!

Przypominamy, że pracownicy banków nigdy nie proszą o wykonanie przelewów, podanie kodów blik ani instalowanie dodatkowych aplikacji. W przypadku jakichkolwiek podejrzanych telefonów:

  • Nie podawaj danych do logowania ani informacji o innych kontrach bankowych;
  • Nie zatwierdzaj żadnych transakcji, ani nie podawaj kodów blik;
  • Nie wykonuj przelewów na ,,bezpieczne konta”;
  • Zakończ rozmowę i samodzielnie skontaktuj się z bankiem lub udaj się do najbliższej placówki, aby zweryfikować podane informację.
Powrót na górę strony