Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszukana "na zdalny pulpit" straciła prawie 17 tysięcy złotych

Oszuści działając metodą "na zdalny pulpit” nie odpuszczają. 25-latka chcąc zabezpieczyć swoje pieniądze przez Internet, straciła prawie 17 tysięcy złotych. Przestępcy posługują się różnymi wariantami, ale cel jest jeden. Chodzi o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi urządzenia i dzięki niej zdobyć dane do konta bankowego.

Przestępcy działający metodą „na zdalny pulpit” oszukali 25-latkę na prawie 17 tysięcy złotych. Pod koniec stycznia do kobiety zadzwonił fałszywy konsultant podszywający się za pracownika  jednego z banków. Poinformował, że ktoś wypłacił pieniądze z jej konta. Oszust polecił kobieci zainstalować aplikację, która będzie chronić jej pieniądze przed dalszymi wypłatami. Dzięki niej przestępca zdobył dane do logowania się na jej konto i przelał prawie 17 tysięcy złotych na swoje konto. 

Co robić by nie paść ofiarą oszusta?

  • pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;

  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;

  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

Powrót na górę strony